Monday, April 14, 2014

// // Leave a Comment

10 Tips Optimumkan Otak Si Manja Anda

Assalamualaikum WBT & Selamat Sejahtera kepada semua pembaca yang dikasihi

Pertama sekali syukur alhamdulillah & terima kasih atas kesudian anda untuk membaca ruangan saya ini. Setiap yang dikongsi ini adalah khusus untuk anda & saya harap perkongsian ini akan menjadi ilmu yang bermanfaat untuk kita semua...amin ;)

TERDAPAT 2 KOMPONEN ASAS DALAM PERKEMBANGAN OTAK SI MANJA ANDA


Ketika seorang bayi berasa tertekan, otaknya akan memberi respon dengan menghasilkan zat kortisol. Jika kadar kortisol menjadi tinggi, hal ini akan melambatkan perkembangan otak bayi. Oleh yang demikian, persekitaran yang selesa & selamat adalah sangat diperlukan oleh bayi dalam membantu perkembangan otaknya yang optimum. Respon & bercakap dengan bayi ketika dia menangis adalah langkah terbaik bagi mengurangkan tekanan kepadanya.

Selain itu, pengalaman yang diterimanya setiap hari turut memainkan peranan dalam membantu ke arah perkembangan otak yang optimum. Oleh itu, pengalaman yang positif adalah sangat perlu kerana ia boleh membantu perkembangan otak bayi untuk menjadi lebih positif. Bawalah bayi berjalan-jalan seperti ke kedai buku, taman permainan & ke tempat-tempat yang boleh menghasilkan aura positif kepada bayi yang turut meninggalkan pengalaman positif kepada otaknya.

Berikut adalah 10 tips mudah yang boleh dimanfaatkan untuk perkembangan otak si manja anda 

1. Penjagaan & belaian kasih sayang sejak bayi dalam kandungan lagi
2. Berikan bayi nutrisi yang secukupnya, terutama pada 6 bulan pertama kehidupannya dengan penyusuan secara eksklusif susu ibu
3. Dedahkannya dengan suasana & persekitaran yang selesa & selamat. Selalulah bercakap dengan bayi anda, selalu bertentang mata ketika bercakap dengannya & selalu tersenyum kepadanya
5. Jika anda terpaksa meninggalkannya, carilah pengasuh yang boleh dipercayai & benar-benar menyayanginya
6. Perkenalkan bayi anda dengan muzik & pelbagaikan. Kalau boleh menyanyilah bersamanya
7. Rangsang perkembangan otaknya dengan berinteraksi secara terus dengannya & bukan membiarkannya menonton televisyen terlalu lama. Cuba hadkan waktu menontonnya
8. Beri peluang kepada anak anda berinteraksi dengan rakan sebayanya & juga persekitarannya
9. Paling penting, jangan jadikan anak anda sebagai tempat untuk melepaskan stress anda
10. Harus diingat, otak tidak akan berhenti berkembang. Oleh itu rangsanglah sebanyak mungkin & berterusan

Selain itu, perkembangan otak yang optimum juga boleh dirangsang dengan pengambilan vitamin/ suplemen yang mengandungi EPA, DHA & Omega-3.


Oleh itu Shaklee juga turut menawarkan OmegaGuard yang kaya dengan Omega-3, EPA & DHA serta sangat sesuai dalam membantu perkembangan otak si manja anda.

KEBAIKAN OMEGAGUARD SHAKLEE

  1. Dihasilkan daripada minyak ikan tulen yang dihasilkan melalui proses penyulingan proprietary 3 molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat & semulajadi.
  2. Bebas daripada bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan
  3. Mengandungi 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi seperti EPA, DHA & ALA
  4.  Memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah & paras trigliserida yang normal
  5. Membantu menyihatkan jantung & sendi
  6. Penting dalam membantu perkembangan & menggalakkan fungsi otak, sistem saraf serta fungsi mata
  7. Menggalakkan pertumbuhan mental untuk dewasa & kanak-kanak
  8. Mengurangkan paras kolesterol dan tekanan darah

ANDA RASA PRODUK SHAKLEE NI MAHAL???? Jangan bimbang...anda juga boleh membeli dengan harga ahli...
BAGAIMANA CARANYA???? Anda harus menjadi ahli terlebih dahulu. Jangan bimbang, jadi ahli Shaklee sama saja konsepnya seperti menjadi ahli JCard, Tesco & BonusLink. Malah jika point anda telah mencapai 150 anda akan mendapat Bonus dalam bentuk Cash Money...;)
YURAN KEAHLIAN MAHAL TAK & KENA RENEW TAK????? Yuran keahlian adalah RM65 & Pos RM10 (Kit keahlian) = RM75 (Sepanjang Hayat)...tak perlu renew kerana keahlian adalah sepanjang hayat. Malah jika pembelian anda RM650 ke atas, anda akan berpeluang mendapat keahlian PERCUMA!!!
KALAU DAH JADI AHLI NAK BELI BARANG MACAM MANA????? Senang saja, pergi ke Cawangan Shaklee yang berdekatan atau boleh juga membeli melalui online terus dengan Shaklee Malaysia...Kalau anda nak order dengan saya pun boleh...Mudah bukan...;)
BERMINAT NAK JADI AHLI????? Lagi senang, hubungi sahaja saya Pengedar Shaklee Terbaik Anda...;)


SAYA ADALAH AHLI SHAKLEE YANG BERDAFTAR (ID:1115699), BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE....????






0 comments:

Post a Comment