Wednesday, May 21, 2014

// // Leave a Comment

Meal Shake Makanan Segera Terbaik

Assalamualaikum WBT & Selamat Sejahtera sahabat-sahabat semua...

Entri kali ni pun saya nak share tentang Meal Shake...Chewahhh!!! Mentang-mentang la bulan ni promosi Meal Shake, deras la pula kita menulis pasal Meal Shake nooo... yang betulnya saya rasa bahagia sangat bila dapat berkongsi pasal Meal Shake ni... yelah, gara-gara Meal Shake ni la anak saya yang mengalami masalah sembelit kronik bertahun lamanya sekarang dah semakin pulih...rasanya tahap keseronokan tu memang tak dapat nak digambarkan... ;)

Ok berbalik tentang entri kali ni, apa yang saya nak kongsikan ialah Meal Shake (MS) minuman segera yang paling menyihatkan...sebelum tu meh saya nak tanya ibu-ibu, kalau kita keluar ke mana2 bersama anak2 kadang-kadang tu anak kita mesti merengek nak macam-macam...ada yang nak keropok, mainan, minuman segera & sebagainya...betul tak??? Selalunya kalau kita nak beli minuman segera untuk anak2 kita mesti kerapnya kita beli susu kotak tak pun minuman coklat & sebagainya betul tak...saya pun biasa buat macam tu...yelah, kita kan nak yang terbaik untuk anak2 kita.

Walau bagaimanapun, kebiasaan itu sebenarnya banyak mengundang padah...contohnya, disebabkan terlalu banyak minum susu dan kurang makanan berserat anak saya telah mengalami masalah sembelit yang kronik hingga doktor kata selagi corak pemakanan dia tak berubah selagi tu masalah dia tak akan selesai. 

Nak dipendekkan cerita, sejak bertemu Meal Shake ni & anak2 saya consume selama 1 bulan, alhamdulillah banyak perubahan berlaku terutama sekali kepada anak kedua saya Danish yang menghadapi masalah sembelit kronik selama 4 tahun lamanya. Perubahan yang sangat ketara ialah dari segi pemakanan, dulu Danish memang sangat cerewet makan & berat pun memang kerapnye BMI kurang, kalau jumpa makanan ringan memang nasi dia tak makan dah...tapi lepas consume MS selera dia berubah...lebih gemar makan roti & biskut, makan nasi pun sekarang nampak semakin berselera...check BMI dia ada improvement...lebih gemar minum air kosong daripada minuman manis seperti malt coklat. Semakin ceria & aktif...perubahan paling ketara ialah dia semakin petah bercakap yang mana sebelum ni abang Danial dia yang lebih dominan tapi sekarang dah sama2 cerdik & petah bercakap. 




Apa yang lebih membahagiakan ialah bila masalah sembelit yang dialaminya nampaknya semakin hari semakin menampakkan perubahan positif....Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT...Bagi sahabat-sahabat saya yang ingin mengetahui kisah lanjut tentang masalah sembelit kronik yang dialami anak saya & Meal Shake telah membantu menyelesaikan masalahnya boleh ikuti dalam entri yang akan datang yer... ;)

Ok sambung balik cerita pasal MS...MS boleh dikatakan sebagai makanan segera..."Segera" di sini bermaksud ianya segera diserap...protein berkualiti tinggi & mudah diserap dalam tubuh manusia dari kanak2 sehingga dewasa. MS sebenarnya bagi saya adalah produk mampu milik...yelah, sebelum ni anak2 saya consume susu Pediasure 2 tin sebulan...kepada yang tau susu jenis apa Pediasure ni saya pasti mereka pun tau harga setin Pediasure 1.8kg

Okay la jom saya nak habaq betul ni...Pediasure tin 1.8kg berharga RM157/tin...stok untuk anak2 saya sebulan ialah 2 tin & kadang2 bertambah ke 3 tin sebulan. Jadi cuba kita semua kira 157x3=471 sebulan. Kalau MS, walaupun bekas kecik jer tapi serius cukup untuk 1 bulan sebab pengambilannya saya ambil untuk anak2 saya ialah 1 sudu besar sekali sehari...saya tak pasti la pula sahabat2 yang lain ambil beberapa sudu sehari. yang pasti saya ambil 1 sudu setiap hari, hasilnya memang memberangsangkan & harga untuk 1 canister MS ialah RM113.75....banyakkan bezanya...so kira succes la... ;)


Apa yang lagi best tentang MS ni bukan sahaja kaya dengan protein & kalsium...tetapi juga kaya dengan vitamin penting dalam 1 hidangan 8(oz)...Antaranya ialah Vitamin A, vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin & juga mineral-mineral penting seperti iodin, zat besi, fosforus, magnesium, selenium, chromium, molybdenum & zink...Jangan terkejut kalau memilih kerja ek.



Pada pemerhatian saya la kan, ibu bapa zaman sekarang ni memang hebat-hebat belaka sebab tu la anak2 zaman sekarang pun semuanya hebat-hebat. Jadi saya percaya, ramai yang seperti saya inginkan yang terbaik buat anak2 kita supaya masa depan mereka kelak akan cemerlang, gemilang & terbilang...hehehe cam familiar jer kn...jadi saya rasa tak rugi rasanya memiliki MS demi untuk anakanda tersayang kan. So para sahabat yang saya kasihi, kalau agak2 berminat tu boleh hubungi saya ek




Kalau kata agak2 nyer tu nak membeli jangan malu jangan segan boleh lihat cara pembelian ini







"Ibu Bapa yang Bijak Menjamin Masa Depan Anak yang Gemilang"



InsyAllah jumpa lagi di lain entri...Wassalam


0 comments:

Post a Comment