Sunday, March 30, 2014

// // Leave a Comment

ESP Soy Protein Isolate Powder

ESP Soy Protein Isolate Powder

Assalamualaikum WBT & Selamat Sejahtera kepada semua pembaca

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.


Siapa yang boleh mengambil ESP?

Semua individu yang berumur 13 tahun ke atas boleh mengambil ESP sebagai hidangan harian yang memberi tenaga. ESP juga sgt baik untuk para remaja kerana ia membekalkan tenaga & boleh meningkatkan fokus para pelajar kepada pembelajaran mereka. Hal ini kerana, kelesuan & keletihan boleh menyebabkan pelajar hilang fokus & pemahaman dalam pembelajaran pun mungkin jadi lemah. Oleh itu, serius saya katakan bahawa ESP sangat bagus dalam membantu para pelajar untuk cergas & bertenaga serta kekal fokus dalam pembelajaran mereka. 

Kurang yakin????

Maka kira harus cuba dulu...kalau anda sudah mencuba nanti saya yakin 100% yang anda pasti akan berpuas hati & ketika itu, saya sangat mengalu-alukan anda menjadi pengguna tegar ESP sama seperti saya....;)

Siapa yang tak boleh mengambil ESP????

ESP mengandungi phytoestrogen yang seakan-akan estrogen, oleh itu pengguna yang mengambil set kesuburan adalah tidak digalakkan mengambil ESP kerana sekiranya mereka menghadapi masalah hormon tak balance dikhuatiri akan mengganggu kesuburan mereka.

Selain itu, penghidap kanser seperti :
  • Ovarian cancer (Kanser ovari)
  • Uterine cancer (Kanser rahim)
  • Breast cancer (Kanser payudara)
  • Cervical cancer (Kanser servik)
Hal ini kerana, salah satu punca kanser di atas juga adalah tahap estrogen yang tinggi. Oleh yang demikian penghidap kanser seperti di atas harus mengelak pertambahan estrogen yang banyak ke dalam badan. Pesakit kanser ini juga dilarang makan makanan yang berasaskan soya seperti kicap, tauhu & tempe. Oleh itu pengambilan ESP untuk mereka yang menghidap kanser seperti di atas adalah dilarang tetapi vitamin yang lain adalah dibolehkan. Video di bawah adalah penerangan Dr Hamid Arshad tentang Punca Kanser Wanita.



Walau bagaimanapun para pembaca tak perlu risau kerana, selain daripada masalah di atas, pengambilan ESP adalah sangat selamat untuk semua individu remaja & dewasa.

Seperti kebanyakan doktor pakar kata," mencegah adalah lebih baik berbanding merawat" . Oleh mari kita lihat tentang kebaikan ESP Shaklee kepada kita. Berikut adalah senarai tentang kebaikan ESP kepada kita :
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormone yang teratur
  • Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal
  • Membantu dalam meningkatkan tahap kesuburan dan memperbanyakkan susu ibu
  • Mengurangkan risiko penyakit kanser
  • Mengurangkan berat badan dan mencantikkan kulit
  • Terbukti secara klinikal dalam membantu membekalkan & mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya
  • Penting untuk ibu menyusukan anak, kanak-kanak dan individu yang dalam proses pulih daripada sakit
  • Merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting
  •  Protein dari soya non-GMO yang lengkap dengan 9 asid amino perlu
  •  Membantu dalam meningkatkan kesihatan kulit, rambut, kuku & otot
  •  Membantu menyokong sistem imun dan mengekalkan tahap kolesterol normal
  •  Sangat baik dalam membantu kesihatan jantung & menggalakkan kesihatan prostat
  • Merawat gastrik dan sangat baik dalam meneutralkan asid perut sekaligus mengelakkan gastrik menyerang kembali
  • Membantu memekat susu ibu
  • Mencegah dehidrasi & kelesuan ketika berpuasa

ANDA RASA PRODUK SHAKLEE NI MAHAL???? Jangan bimbang...anda juga boleh membeli dengan harga ahli...
BAGAIMANA CARANYA???? Anda harus menjadi ahli terlebih dahulu. Jangan bimbang, jadi ahli Shaklee sama saja konsepnya seperti menjadi ahli JCard, Tesco & BonusLink. Malah jika point anda telah mencapai 150 anda akan mendapat Bonus dalam bentuk Cash Money...;)
YURAN KEAHLIAN MAHAL TAK & KENA RENEW TAK????? Yuran keahlian adalah RM65 & Pos RM10 = RM75 (Sepanjang Hayat)...tak perlu renew kerana keahlian adalah sepanjang hayat. Malah jika pembelian anda RM650 ke atas, anda akan berpeluang mendapat keahlian PERCUMA!!!
KALAU DAH JADI AHLI NAK BELI BARANG MACAM MANA????? Senang saja, pergi ke Cawangan Shaklee yang berdekatan atau boleh juga membeli melalui online terus dengan Shaklee Malaysia...Mudah bukan...;)
BERMINAT NAK JADI AHLI????? Lagi senang, hubungi sahaja saya Pengedar Shaklee Terbaik Anda...;)

SAYA ADALAH AHLI BERDAFTAR SHAKLEE (SID:1115699) BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE...????





0 comments:

Post a Comment