Saturday, April 12, 2014

// // Leave a Comment

APA KATA DOKTOR TENTANG VITAMIN & SUPPLEMEN

Assalamualaikum WBT & Selamat Sejahtera kepada semua pembaca yang dikasihi

Seperti yang kebanyakan dari kita telah sedia maklum bahawa, suplemen atau vitamin adalah sangat membantu untuk kita meraih kesihatan yang baik secara menyeluruh & cemerlang. Sebenarnya hal ini juga telah diakui oleh kebanyakan doktor, pakar-pakar perubatan & pakar-pakar nutrisi yang lain. Perkongsian ilmu kali ini adalah memaparkan tentang pengakuan para pakar perubatan tentang suplemen & vitamin. InsyAllah semoga info ini akan membantu anda menentukan masa depan anda sendiri.

" BADAN SIHAT, KEHIDUPAN CEMERLANG "

Ini adalah penerangan Dr Hamid Arshad tentang perlunya mengambil suplemen & vitamin dalam usaha untuk mendapatkan zuriat.




Pengambilan suplemen & vitamin juga adalah perlu bagi membantu perkembangan bayi dalam kandungan & membantu ibu hamil agar lebih sihat ketika hamil.


Berikut adalah kata-kata Dr Vincent Bellonzi tentang keperluan pengambilan vitamin, mineral & suplemen dalam menambahkan zat & nutrien kepada badan. Beliau juga mengakui bahawa tidak semua zat & nutrien daripada makanan dapat diserap oleh badan sepenuhnya. Disebabkan hal tersebutlah anda digalakkan mengambil suplemen berdasarkan keperluan. Beliau juga mencadangkan bahawa pengambilan vitamin haruslah melalui pemantauan & saranan pakar-pakar nutrisi agar pengambilan vitamin tersebut dapat diserap oleh badan dengan baik & berdasarkan keperluan badan anda. 




Ini pula adalah jawapan-jawapan yang diberikan oleh Dr Zubaidi kepada setiap persoalan yang dikemukakan oleh para pesakitnya.

 


Klinik FB Dr ZubaidiJuly 26, 2013SUPLEMEN UNTUK ANXIETY DISORDER
assalamualaikum wbt dr. saya nak tanya apakah supplemen terbaik utk pengidap anxiety disorder atau saya yg ada panic disorder? tq 

Dr Zubaidi Hj Ahmad
Wa alaikum mus salam.
Selain mengamalkan ayat-ayat Ruqyah, dan mengambil pil penenang yang diberikan, saudara boleh mengamalkan suplemen omega 3, zink dan selenium yang sangat baik untuk fungsi kognitif otak.
19221Like ·  · Share


1.      


Klinik FB Dr Zubaidi
April 9
MULTIVITAMIN
Slm Dr. Sy bercadang untuk mgmbil vitamin B complex. Untk mklumat Dr sy juga consume vitamin C dan E. Tujuan nya untk ksihatan Dan kecantikan kulit. Soalan sy : perlu tak sy ambil vitamin b lg?

Dr Zubaidi Hj Ahmad
Wa alaikum mus salam.
Boleh ambil multivamin yang mengandungi b kompleks, vit c dan vitamin E.
34Like ·  · Share
Top of Form
Top of Form


Kesimpulannya, pengambilan suplemen juga sangat diperlukan dalam membantu tubuh badan menjadi sihat secara optimum. Walau bagaimanapun, pengambilannya juga haruslah berpada-pada & mengikut keperluan kepada setiap masalah yang anda hadapi. Pengambilan suplemen juga adalah harus mengikut saranan daripada para doktor, pakar-pakar nutrisi & pemakanan, ahli-ahli farmasi & juga individu-individu yang mempunyai pengetahuan yang arif tentang sesuatu vitamin & suplemen serta mampu memberikan nasihat pengambilan yang betul mengikut keperluan anda. 

Berminat dengan produk Shaklee...???? 
Apa kelebihan membeli daripada saya...????

Saya adalah Pengedar Shaklee berdaftar yang lahir daripada bimbingan Group Master Siti Al'Izzah yang telah berpengalaman lebih daripada 17 tahun dengan produk Shaklee ini. Kepakaran & pengetahuan beliau yang mendalam tentang produk Shaklee ini telah diperturunkan kepada kami anak didiknya agar kami dapat membantu anda semua dalam usaha untuk menyelesaikan masalah anda. Kami yang berada di bawah bimbingan beliau sangat yakin bahawa kami dapat membantu anda untuk mendapatkan kesihatan optimum yang sangat anda inginkan.

Walau bagaimanapun, kami hanya membantu, Allah SWT jua lah yang menentukan, segala kejayaan adalah dengan izinNya jua...InsyAllah ;)

ANDA RASA PRODUK SHAKLEE NI MAHAL???? Jangan bimbang...anda juga boleh membeli dengan harga ahli...
BAGAIMANA CARANYA???? Anda harus menjadi ahli terlebih dahulu. Jangan bimbang, jadi ahli Shaklee sama saja konsepnya seperti menjadi ahli JCard, Tesco & BonusLink. Malah jika point anda telah mencapai 150 anda akan mendapat Bonus dalam bentuk Cash Money...;)
YURAN KEAHLIAN MAHAL TAK & KENA RENEW TAK????? Yuran keahlian adalah RM65 & Pos RM10 = RM75 (Sepanjang Hayat)...tak perlu renew kerana keahlian adalah sepanjang hayat. Malah jika pembelian anda RM650 ke atas, anda akan berpeluang mendapat keahlian PERCUMA!!!
KALAU DAH JADI AHLI NAK BELI BARANG MACAM MANA????? Senang saja, pergi ke Cawangan Shaklee yang berdekatan atau boleh juga membeli melalui online terus dengan Shaklee Malaysia...Mudah bukan...;)
BERMINAT NAK JADI AHLI????? Lagi senang, hubungi sahaja saya Pengedar Shaklee Terbaik Anda...;)

SAYA ADALAH PENGEDAR SHAKLEE BERDAFTAR (ID:1115699), BERMINAT DENGAN PRODUK SHAKLEE....???????








0 comments:

Post a Comment